Dětská recenze: Baobaba a jiné příběhy

25. dubna 2016 v 14:48 |  DĚTSKÉ RECENZE
autor: Zuzana Pospíšilová
rok vydání: 2015
vydal: Albatros

Oficiální anotace: Baobaba, Šiškáček, skřítek popleta, uzdravený hejkal, strašidlo pod postelí, obří pavouk, neposlušná Johanka… Ti všichni a nejen ti na vás čekají v této knížce plné krátkých bajek, příběhů a pohádek na ukrácení dlouhé chvíle. Dozvíte se, jak se medvědovi podařilo vyhnat z kožichu blechu, jak moucha přelstila lva, jestli je moudřejší sova nebo liška, jak prospěšné je dělat dobré skutky a jak nebezpečné neuklízet si pokojíček a neposlouchat rodiče…
Ale hlavně se dobře pobavíte!

Maminčina recenze: Tentokrát se nám do rukou dostala tato kráska. Jedná se o novinku od Albatrosu a navíc o vydařené zpracování z ilustrátorského pera Evy Chupíkové. Kniha je rozdělena na tři části - první se zabývá bajkami, takže nám může být jasné, že se to tu hemžilo známými lidskými neduhy jen v chlupatém sáčku. Druhou část tvoří pohádkové příběhy. Vystupují tu již notoricky známé pohádkové postavy a samozřejmě i náš oblíbený hejkal (Johanka tomu tedy sveřepě říká Kejchal) :D A třetí a poslední část je o skutečných lidech, o příbězích, které píše život a trocha nadsázky. Paradoxně tato část se Johance líbila nejvíc, snad proto, že měla možnost ztotožnit se s Neposlušnou Johankou (jedním z příběhů) nebo si dokázala představit dědu s kukačkou na hlavě.
Tak či tak, knížka je velmi milá a moc hezky se čte před spinkáním nebo jen tak během dne. Ilustrace pěkně a dětsky navazují a dokreslují děj a pro věkovou kategorii 4+ je toto ideální čtení.
Knížku tak můžu jen směle doporuči.

Johančina recenze: