Dětská recenze: Zajíček Zlobílek

30. září 2016 v 18:11 |  DĚTSKÉ RECENZE

autor: Tereza Boehmová
rok vydání: 2010
vydal: ???

Oficiální anotace: Zajíček Zlobílek, hluchý drak, natahovací Mařenka a jiné pohádkové příběhy je kolekcí původních pohádek z pera Terezy Boehmové. Knihu ilustroval Radek Mikuláš. Tři pohádky doplnili hosté (Barbora Osvaldová, Jan Jandourek, Patrik Banga). Kniha je rozdělena do tří částí Příběhy zajíčka Zlobílka: pohádky pro nejmenší děti s jednoduchým výchovným poselstvím. Pohádky pro větší děti (Hluchý drak, Natahovací Mařenka a další) a nakonec tři pohádky hostů. Koncept knihy vychází z toho, že na trhu chybí krátké a středně dlouhé pohádky, které by rodiče s chutí večer před spaním dětem četli, aniž by se zaplétali do dlouhých peripetií klasických českých pohádek. Navíc se autorka snaží, aby ženské hrdinky byly v pohádkách aktivní a neseděly v koutě s očekáváním, že někdo všechno udělá za ně.

Maminčina recenze:

Když mi u nás v knihovně paní knihovnice do rukou vložila právě Zajíčka Zlobílka, neskákala jsem dva metry vysoko z nádherného objevu. Spíše naopak, přistupovala jsem ke knize dost skepticky. Na první pohled se mi nelíbilo grafické zpracování - takové levné počítačové ztvárnění, někdy až nepříjemné - knížka mě prostě odrazovala, a to není asi moc dobře pro marketing (ale je to jistě můj subjektivní názor). Stále jsem si říkala, že knížku můžeme přeci kdykoliv vrátit nepřečtenou, ale Johanka nedala a chtěla Zajíčka přečíst. A můžu říct, že jsme neprohloupily.
Autorka knihu rozdělila do dvou hlavních částí - první jsou příhody zajíčka Zlobílka, který opět řeší všem maminkám známé potíže - nechce si stříhat nehty, nechce chodit do školky nebo například nechce chodit čůrat na nočník. Druhá část je pak složená z různých pohádek a jako nádavek i od různých "hostů" - dočtete se tak o Tlusté špagetě (naše oblíbená), u hluchém drakovi nebo o dalších povedených kamarádech.
Pozitivně hodnotím hlavně výchovný charakter plus témata, která skutečně rodiče denodenně řeší. Forma povídek je čtivá, pro děti pochopitelná a hlavně délka kapitol na dvě stránky je ideální uspávací rozsah :)
Na závěr tedy: ačkoliv jsem se na knihu netěšila, líbila se nám. Aktuálnost příběhů, jednoduchost a nenásilnost nás velmi oslovila a knížku můžeme doporučit dál.
Ideálně pro děti od tří let výš.

Johančina recenze :