Dětská recenze: Karel IV. v kouzelném kukátku

8. května 2017 v 12:47 |  DĚTSKÉ RECENZE

vydal: Slovart
rok vydání: 2016

Oficiální anotace: Šašek Vašek je veselá kopa. Cestuje světem sem a zase tam. Tentokrát zavítal na stránky bohatě ilustrované knížky, v níž malé čtenáře seznámí se svým dobrým známým - římským císařem a českým králem Karlem IV. Lucemburským. Jak to dokáže? Ve svém cestovním pytli šašek ukrývá lecjaké poklady. Třeba kouzelné kukátko, kterým se umí dívat do minulosti! Jeho prostřednictvím čtenář nahlédne až do 14. století. Na dvaceti dvoustranách pozná Karlův život od narození po smrt. Uvidí, jaké měl dětství, jak byl vychováván, jak se stal panovníkem, jak vlastně vypadal, jakou měl rodinu, jací byli jeho přátelé a nepřátelé, jak prožíval všední den i slavnostní okamžiky, jaké měl radosti a jaké strasti… Šašek čtenáři celou dobu dělá věrného společníka a průvodce. Komentuje obrázky v kukátku, vypráví o Karlově životě a má v zásobě řadu zábavných a interaktivních úkolů - když Karel utrží zranění v bitvě, ocení, že mu ho někdo pofouká; na bohatě prostřeném stole je třeba najít potraviny, které král ve své době jíst nemohl… Knížka Karel IV. v kouzelném kukátku hravým způsobem přibližuje významnou osobnost českých i evropských dějin. Je určena pro děti předškolního věku a pro malé čtenáře prvního stupně základní školy.

Maminčina recenze:

Karel IV. zažil velké literární i televizní "žně" díky svému kulatému výročí. A tak se není čemu divit, že i v dětské literatuře se tato postava stala středobodem vzdělávacích snah. A musím říct, že v některých publikacích velmi povedeně.
Mezi ty nejkrásnější určitě můžeme počítat právě knížku Karel IV. v kouzelném kukátku. Celou knížkou nás provází rozverný šáša Váša, který odlehčuje životopisný text a udržuje dětskou pozornost stále napjatou. Knížka obsahuje několik ryze akčních úkolů typu - spoj, doplň, najdi,... ale zároveň i drobné pokusy, které drží malé neposedy ve střehu a dávají jim pocit důležitost (zafoukej, zaklepej, zatrub,...).
Velké plus je určitě kombinace stylů - na jedné straně prostý text a na druhé komiksové části (s těmi se člověk kolikrát i nasmál).
Z vlastní zkušenosti můžu říct, že tahle knížka je prostě skvost - baví doslova celou rodinu, a tak nemůžu než chválit a chválit. Ilustrační stránka je perfektní, textu je tak akorát a didaktická stránka věci nepostradatelná. Určitě bych knížku doporučovala spíš malým školáčkům, ale s trochou rodičovské snahy jde zavést i předškoláčkům (5-6 let).

Johančina recenze:

Podívat se na ní můžete i přímo ZDE

Za recenzní výtisk moc děkujeme MARTINUS.CZ.